De Helderse Uitdaging verbindt al twee jaar ondernemers én particulieren aan het jaarlijks terugkerende initiatief De Stadscamping Den Helder. Voor hun vrijwilligers wilde De Stadscamping dit jaar graag T-shirts met logo regelen, zodat deze mensen herkenbaar zijn. Daarvoor dienden ze een aanvraag in bij de Helderse Uitdaging. Menno Zeeman, mede-eigenaar van Zeeman Reclamegroep en tevens partner van de Uitdaging, werd hiervoor benaderd en zei meteen volmondig ja! De match was gemaakt en De Stadscamping mocht zelf de kleuren van de shirts uitkiezen. Dave Holswilder, één van de beheerders van De Stadscamping haalde de T-Shirts op bij Rosanne Hoekstra van Zeeman Reclamegroep. “De shirts zijn op en top geweldig en mooi. We zijn er echt ontzettend blij mee!”
De Stadscamping Den Helder is een pop-up camping in Mariëndal, op het groene gedeelte naast de Helderse Vallei tegen over de Doggersvaart. De camping wordt opgebouwd, voor en door inwoners uit Den Helder en Julianadorp. Centraal staat het samenbrengen van jong en oud in alle soorten en maten, met of zonder kinderen, rijk of arm, allochtoon of autochtoon en alleen of met een heel gezin.
Alle vrijwilligers zijn momenteel druk bezig met de 3é editie van De Stadscamping Den Helder. Deze vindt plaats op 13 augustus t/m 16 augustus. Het doel van De Stadscamping is het creëren van ontmoetingen. Door te kamperen in eigen stad leven stadsgenoten een paar dagen intensief naast elkaar en hebben daadwerkelijk op een vrolijke en ongedwongen manier contact. Op de camping is iedereen gelijk en juist daarom kan hier ontmoeting plaatsvinden. Dit is nodig aangezien de kloof tussen arm en rijk de afgelopen jaren sterk is gegroeid en ook die tussen hoog en laagopgeleiden en tussen allochtone en autochtone bewoners. Het wordt dus steeds minder vanzelfsprekend om mensen uit een andere leefwereld te ontmoeten.
Dit jaar is de Stadscamping als nooit te voren! Gevuld met leuke activiteiten, workshops & shows, die mede mogelijk zijn gemaakt dankzij matches via de Helderse Uitdaging.